Campanes

Al llarg dels quatre anys de durada de la Primera Guerra mundial, el vaixell de càrrega alemany Mathilde va romandre en el port de Mahó que li va oferir aixopluc a rel d’una avaria. Els habitants de Menorca varen acollir a les seves cases a tota la tripulació que es va veure allunyada de les seves famílies. En acabar la Gran Guerra aquells alemanys que assoliren tornar al seu país, varen transmetre a les seves pròpies famílies el seu agraïment per a l’acollida que reberen dels menorquins.

Quasi cent anys més tard, la néta del capità del vaixell Waldemar Herrmbrodt, Maria, i el seu espòs Irwin Scollar han volgut transmetre aquesta gratitud fent donació ,junt amb altres aportacions particulars, de un conjunt de 8 campanes alemanyes de gran valor musical i cultural.

Aquestes campanes romaneixen actualmente a terra, mudes des de fa tres anys, per falta de financiació per tal de ésser hissades al campanar i allotjades dins una estructura de fusta dissenyada especialment per a elles.

És per aquest motiu que Rotary Club Menorca promou la “campanya per a les campanes”, a fi de restaurar la torre que ha d’acollir el nou conjunt. Hem d’acconseguir arribar fins una quantitat important. En nom de la cultura menorquina i de Rotary Internacional, et preguem ens ajudis a omplir la campana-guardiola i ¡que les noves campanes puguin ser escoltades !